Listopad 2017

Okolo Nového Boru a sklářské muzeum

24. listopadu 2017 v 0:01

Okolo Nového Boru

Nový Bor má co nabídnout:-)Lužické hory,sklárna,lesní hřbitov,skály,jeskyně,nedaleko Sloup v Čechách,hrad,zámek a je toho určitě ještě spousta.Jako výchozí bod na výlety ideální.
Začínali jsme v NB ve sklářském muzeu,kde jsme i parkovali.Trasu jsem našla na stránkách NB.Opravdu hodně pěkná trasa,která není náročná(14,5km).
Nejdelší zastávka byla v muzeu skla,lesní hřbitov(oboje NB) a Mņau cafe(Sloup-otevřeno celý rok).Všechny zastávky stojí za návštěvu.
Popis trasy(převzato ze stránek NB):

Nový Bor nám. Míru (zelená značka) - Lesní Hřbitov 1 km - Skalní vyhlídka 2 km - Půlnoční stráň 3,5 km - Havraní skály 4,5 km - kříž na rozcestí 5,5 km - Maxov 7 km - Radvanecký rybník koupaliště 8,5 km - Sloup zámek 10 km - Sloup hrad 10,5 km - Nový Bor nám. Míru 14,5 km

Popis trasy:
Z nám. Míru v Novém Boru se vydáme po zelené značce k Lesnímu hřbitovu. Na Lesní hřbitov půjdeme po chodníku ke vchodu na hřbitov. Na konci hřbitova jsou hroby účastníků Rumburské vzpoury. Po projití zadní branky se dostaneme k místu jejich popravy. Po prohlídce se vrátíme zpět na zelenou značku. Pokračujeme po zelené značce lesem na Skalní vyhlídku (výhled do okolí Klíč apod.). Dále sestupujeme dolů do údolí kde narazíme na lesní cestu, kde je křižovatka s modrou značkou. Po ní bychom došli do sedla Klíče. My pokračujeme dále po zelené značce až k rozcestí k Havraním skalám. Po prohlídce skal jdeme až na křižovatku ke křížku na rozcestí k Havraním skalám. Po prohlídce skal jdeme až na křižovatku ke křížku na rozcestí. Odtud pokračujeme po modré značce obcí Radvanec do osady Maxov. Zadem se dostáváme k Radvaneckému rybníku k vstupní bráně na koupaliště. Obcí Sloup dojdeme ke kostelu a k zámku (Domov důchodců). Po prohlídce okolí kostela pokračujeme ke hradu. Hrad je přístupný a můžeme jej v případě zájmu navštívit. Do Nového Boru pokračujeme po červené značce přes obec Janov a dále pak lesem na náměstí.